Cellulitrumpa och hängbuk

För andra dagen i rad har jag varit och shoppat lite nya kläder till mig själv, hör och häpna alla pretton, jag köpte INGET till mina barn..
Jag har hittat tillbaka till mig själv och min kärlek till min kropp.
Jah har fortfarande massa vikt kvar
Jag har fortfarande celluliter på baken
Jag har fortfarande hängmage kvar efter barnen
Jag har fortfarande bröst som inte sett himlen på flera år eftersom de alltid tittar ner..

Men det är jag, den enda, den vackra.

Om alla människor bara kunde inse att de är vackra precis som de är, med och utan alla sina fel och brister för det är just alla de fel och brister som gör oss till de underbara människor vi är.

Nu har jag brutit mot alla mina egna regler jag haft ang kläder.
Aldrig leggins
Aldrig bredrandigt
Aldrig rött nagellack
Aldrig pilotbrillor

men herrejävlar vad snygg jag är,jantelag my ass...
Hur kommer det sig att det nästan är tabu som "tjockis" att tycka att man är snygg?
När ska det bli accepterat att även stora människor utanför Stockholms väggar ska få vara sig själva och klä sig snyggt utan att man ska få kommentarer från omgivningen, slippa bli hånad, slippa bli skrattad åt.

Nej vet ni va.. jag tänker ta mina leggins o dra dom över min vellulitiga vackra rumpa, ta min bredrandiga tröja och få illusionen av min hängande mage att bli ännu mer hängande ut på stan med mina sketsnygga pilotbrillor och herrejävlar den som säger något om det, då ska jag ta mina rödlackade naglar och klösa ögonen ur dom.

Lapa glass och njut av solen och den underbara sommaren som förhoppningsvis snart är på väg, vilket storlek du än har, var stolt, var stark, var vacker..

Kommentarer
Postat av: Malin

Faan vad du är bra Ewa , de är såhärja med känner efter att ha vart nere i botten och vänt... varöfr kan inte vi mulliga som dom smala,, vi är ju med vackra på vårt sätt..



Go Girl

2010-06-11 @ 12:50:47
Postat av: Linda

love jah!!

2010-06-11 @ 17:17:14
URL: http://prinsessfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0