Om man skulle orka

Ja tänk om man skulle orka göra allt som man ska o måste?
Inskriven på arbetsförmedlingen som deltidsarbetslös men har mer att göra än någonsin.
Inte nog med att man ska jobba så ska man göra allt lika bra som man gjorde innan.
städa
laga mat
diska
tvätta
damma
varje dag är det densamma (trallar fint o tänker på mössen)
Dagen blir full och ändå räcker inte tiden till.
07.00 upp med barnen
blöjor, frukost ,påklädning, titta tv och klä på overaller samtidigt
08.30 ska vi vara på dagis (vi kommer däremot alltid 08.45 för barnen envisas med att titta färdigt på Manny)
09.00 hemma igen, plocka undan disk o tvätt, plocka 300 miljoner små legobitar från golvet.
10.00 snabbdusch efter allt städ, klä sig fixa o dona
11.00 dags att åka o handla innan man ska bege sig till jobbet eftersom jag inte hinner efter.
12.00-22.15 resa till jobbet, jobba o resa hem från jobbet (det suger att jobba ute på landet)
22.15 telefonsamtal från mannen att vi måste handla lite till iallafall eftersom det TYDLIGEN fattas saker iallafall trots handlande innan resa till jobb... statoil bllir rika på mig och jag blir fattig.
22.40 äntligen hemma, allt ser ut som kaos, dags att ta tag i disk o städ och allt plocka igen, slänga i sig lite "nattmat"
00.00 sätter sig med en kopp the o försöker varva ner, fastnar framför tv'n och somnar i soffan
02.00 lägger sig i sängen o läääängtar efter hela 5 timmars sömn innan allt drar igång igen, ledig dagen efter och räknar med mysdag.... härligt

05.30 ringer telefonen... HEEEEJ förlåt att vi ringer o väcker dig men vi undrar om du kan jobba idag och börja 06.30??? Ja det är klart jag kan, kommer om en stund...

God morgon god morgon.

Arbetsförmedlingens kommentar: Ja ett heltidsarbete är ju alltid att föredra! Jo jag tackar ja..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0